De datum dat de nieuwe elektrische auto komt, komt steeds dichter bij. Vermoedelijk begin oktober staat hij voor de deur. Vanuit de technische ruimte in het huis komt een 98mm pijp tot het oplaadpaaltje. Ook de 3 fase 32A (5x6mm2) kabel is binnen. Maar de technische ruimte is 50 meter weg van de plaats waar het oplaadpaaltje moet komen te staan. Even graven dus. Ben nu bezig in de berg bij het huis en dan moet hij de gehele boomgaard nog door. In de pijp komt ook een netwerkkabel zodat er op de oplaadpaal wifi geïnstalleerd kan worden voor de nodige communicatie met het internet zoals updates.
In eerste instantie wordt er geladen met de 3 x 16A oplaadmogelijkheid die standaard met de Tesla meegeleverd word.
Later wordt deze omgebouwd naar een Type 2 Mode 3 aansluiting zodat er met 20A geladen kan worden. Dan mogelijk om met nachtstroom (vanaf 23.00 uur) toch op te laden als ik om 05.00 uur weg moet.Moet nog wel zelf in de gaten houden of mijn huisaansluiting niet overbelast wordt (3x25A).
Dan met mijn nieuwe domotica ombouwen zodat de aansluiting automatisch gaat regelen zodat de hoofaansluiting niet overbelast wordt.
Ultieme doel is later DC laden zodat omzetverliezen in de gehele installatie (PV, accus, auto) geminimaliseerd wordt. Ook kijken om indien niet nodig niet te snel te laden want de verliezen lopen behoorlijk op bij sneller laden. Communicatie met agenda zodat laadsysteem weet vwanneer de auto weer weg gaat en voor wat een rit.